sobota, 9 kwietnia 2016

Bezglutenowe pizzerinki [Marvisiak Pełny Brzusio]

Ostatnio coś mi brzuszek nawala po glutenowych rzeczach w sumie nie wiem czy mam alergie czy nie bo czekam na wyniki ale, że bardzo lubię pizze to nie mogłem się oprzeć aby zrobić małe bezglutenowe pizzerinki.

#edit Niby nie mam uczulenia ale i tak mnie boli brzuch po mąkach, ktoś może coś poradzić ?

Ciasto :


  • 300g mix shar mąki bezglutenowej
  • szczypta soli
  • drożdże 1op suchych :)
  • 250ml ciepłej wody
  • 2 łyżki oleju/oliwy 

Sos:

Do blendera wrzucamy i mixujemy:


  • Puszka pomidorów 
  • przyprawy : bazylia, oregano, sól, pieprz 
  • Czosnek świeży ok 5 ząbków
  • Czosnek ze słoiczka ok 5 ząbków



  1. Do wody wsypujemy drożdże i czekamy aż zaczyn ruszy :)
  2. Mieszamy suche składniki, dodajemy olej i nasz zaczyn i mieszamy.
  3. Jak będzie za rzadki dosypujemy mąki :)
  4. Wyrabiamy ciasto tak aby odchodziło od ręki i zostawiamy w bardzo ciepłym miejscu do wyrośnięcia na godzinę :)
  5. Jak już ciasto wyrośnie to odrywamy bo niedużym kawałku i rozpłaszczamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  6. Ciasto aby było cieńsze rozprowadzamy palcami.
  7. Dajemy sosik i troszkę sera na wierzch :)
  8. Pieczemy ok 8-10 min w 200 stopniach :)




Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz